Warsztaty Startup Art.
8-9 i 15-16 maja 2021 r.

Dopracuj swój pomysł stworzony podczas Startup Shakera na specjalistycznych warsztatach biznesowych

Dopracuj pomysł z ekspertami

W warsztatach weźmie udział 10 najlepszych zespołów ze Startup Shakera. Podczas czterech dni zajęć uczestnicy będą mieli okazję dopracować model biznesowy oraz znaleźć w nim obszary wymagające dopracowania i wprowadzenia dodatkowych innowacji. Ponadto uczestnicy sprawdzą, czy rzeczywiście ich nowy produkt czy usługa odpowiada na potrzeby przyszłych klientów.

W trakcie warsztatów zespoły zaplanują również swoje przyszłe kampanie marketingowe oraz całą strategię, poznając narzędzia ułatwiające im prowadzenie działań w tym obszarze. Podczas ostatniego warsztatu uczestnicy poznają najważniejsze zagadnienia prawne i księgowe oraz przygotują się do swojego finałowego pitchu w czasie Demo Day. Dodatkowo uczestnicy wezmą udział w indywidualnych konsultacjach z ekspertami.

Program warsztatów

Tematy poruszane podczas warsztatów dla najlepszych zespołów Startup Shakera

1.  MODELE BIZNESOWE I PROPOZYCJA WARTOŚCI

  • Trendy biznesowe
  • Omówienie 25 modeli biznesowych 
  • Analiza opracowanych w trakcie Startup Shakera kanw modelu biznesowego
  • Omówienie czym jest i do czego Value Proposition Canvas
  • Zaprojektowanie propozycji wartości
  • Opracowanie oferty dla klienta

2.  LEAN STARTUP I CUSTOMER DEVELOPMENT

  • Wprowadzenie do metodologii Lean Startup i Customer Development
  • Formułowanie hipotez biznesowych
  • Projektowanie eksperymentów
  • MVP – co to jest i jak może Ci pomóc w walidacji pomysłu

3. MARKETING DLA STARTUPÓW

  • Specyfika marketingu w małej firmie i startupie
  • Analiza marketingowa otoczenia
  • Planowanie komunikacji marketingowej
  • Social-media marketing
  • Dobre i złe praktyki – przykłady z polskiego i zagranicznego rynku

4. PITCHING I ZAGADNIENIA PRAWNO-KSIĘGOWE

Wystąpienia publiczne i pitching

  • Wstęp do komunikacji:
  • Przygotowanie prezentacji
  • Warsztaty przygotowania własnego pitchu i prezentacja zespołów

Zagadnienia prawno-księgowe

  • Formy prowadzenia działalności gospodarczej
  • Podatki w firmie
  • Koszty w firmie
  • Wysokość składek ZUS

5. INDYWIDUALNE KONSULTACJE Z EKSPERTAMI STARTUP ACADEMY

Eksperci doradzą w obszarach wymagających dopracowania, np. w zakresie propozycji wartości, określenia grupy docelowej, kanałów sprzedaży, czy dalszego rozwoju produktu.

Eksperci

Warsztaty i konsultacje prowadzą doświadczeni trenerzy Startup Academy

Michał Misztal

CEO Startup Academy

Prezes Startup Academy, trener biznesu, wykładowca Uczelni Łazarskiego, koordynator i twórca licznych programów nauczania przedsiębiorczości. W ciągu 12 lat pracy nad rozwojem przedsiębiorczości w Polsce opiekował się ponad 600 startupami spośród różnych branż pełniąc następnie rolę Dyrektora Regionalnego AIP. Pod jego opieką znajdowały się wszystkie 11 inkubatorów województwa mazowieckiego. Następnie objął zarządzanie sprzedażą warszawskich Business Linków – akceleratorów biznesu i przestrzeni coworkingowych. Jest autorem biznesowych programów edukacyjnych dla początkujących biznesmenów dla których przeprowadził kilkaset godzin doradztwa. Był konsultantem przy kilkudziesięciu procesach inwestycyjnych, z których wiele zakończyło się powodzeniem. Z sukcesem pozyskał wiele dotacji na rozwój firm, których kwoty przekroczyły 20 mln zł. Świetnie czuje się w roli trenera lub prelegenta – prowadził dziesiątki szkoleń i występował na wielu konferencjach biznesowych i startupowych, wspierając rozwój największej w Europie organizacji startupowej.

Anna Wojcieszczak

Strateżka biznesu & CEO WiseAdvice

Anna Wojcieszczak jest doświadczonym trenerem biznesu i wykładowcą akademickim, specjalizuje się w procesach design thinking, lean innovation oraz szkoleniach z modelowania biznesowego, strategii rozwoju biznesu, wystąpień publicznych i umiejętności prezentacji. Ma bogate doświadczenie szkoleniowe, prowadziła liczne warsztaty i szkolenia dla różnorodnych grup (od studentów i pracowników na poziomie podstawowym, po kadrę kierowniczą międzynarodowych korporacji). Anna pracuje na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i na Uniwersytecie SWPS w Katowicach – gdzie prowadzi zajęcia z technik komunikacji, negocjacji i mediacji. Prowadziła szkolenia biznesowe m.in. dla: Credit Agricole, Euroclear Bank, 10A Software House, Climate Accelerator, Creative Labs.
Kacper Różyński

Kacper Różyński

Dyrektor zarządzający w Taon Property

Jak sam o sobie mówi, jest on jedynym w swoim rodzaju business concierge, który swoją codzienną pracą pomaga firmom wzmagać się z codziennymi wyzwaniami jakimi stawia przed nimi świat.

Zaczynał swoją przygodę biznesową z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, gdzie od praktykanta przeszedł drogę do samego Dyrektora AIP SGGW i Uczelni Łazarskiego, gdzie tworzył jeden z najlepiej funkcjonujących Inkubatorów w kraju. W między czasie tworzył programy szkoleniowe dla studentów i młodzieży. Był wielokrotnie zapraszany jako ekspert do przeprowadzenia zajęć z zakresu przedsiębiorczości, sprzedaży, marketingu czy sztuki prezentacji na uczelniach takich jak SGH, SGGW, Uczelnia Łazarskiego, UKSW, AWF i wielu innych dostarczając praktyczną wiedzę do ponad 3000 aktywnych uczestników jego wykładów.

Następnie objął rolę Growth Manager w Business Link Zebra Tower. To właśnie kontakt z przedsiębiorcami ukierunkował go na to, co chce robić w życiu, a dokładnie pomagać przedsiębiorcom i młodym ludziom marzącym o własnym biznesie. Założyciel kilku firm zajmujących się miedzy innymi usługami marketingowymi dla sektora bankowego współpracując między innymi z mBankiem, Pekao S. A. i BZ WBK, rekrutacją czy headhuntingiem dla startup’ów oraz korporacji, znalezieniem biura czy wybrania dopasowanej formy prowadzenia biznesu.

Dzięki bogatemu doświadczeniu zawodowemu posiada wiedzę i doświadczenie w następujących obszarach tematycznych: sztuka debatowania i argumentacji, pobudzanie kreatywności, sztuka negocjacji, samodzielność i krytyczne myślenie, nowe technologie, treningi motywacyjne, kształtowanie kompetencji przedsiębiorcy, nauka profesjonalnej prezentacji biznesowej, tworzenie projektów i praca zespołowa. Dzięki temu z powodzeniem prowadzi i szkoli w trakcie warsztatów dla młodzieży w różnych stronach Polski. Realizował takie programy warsztatowe, jak Startup Shaker Junior oraz Business Class.

Andrzej Sągin

Miłośnik i praktyk reklamy. Na co dzień pracuje ze studentami i słuchaczami w Warszawskiej Szkole Reklamy. Najbardziej ceni sobie pracę kreatywną i niestandardowe podejście do problemów.

Wśród współpracujących z nim firm znajdują się Perspektywy, CN Kopernik, Tramwaje Warszawskie, Multikino czy Radio Kolor. Chętnie odwiedza licea i technika zarażając kolejne pokolenia przyszłych adeptów reklamy pasją tworzenia.

W ramach wydarzeń organizowanych przez Startup Academy przeprowadził dziesiątki szkoleń i konsultacji z początkującymi startupami w temacie projektowania kampanii reklamowych i sprzedażowych. Poza tym zajmuje się contentem wideo, wystąpieniami publicznymi i kolekcjonowaniem płyt winylowych.